torsdag 26 augusti 2010

liten korrigering..

Jag nämnde i mitt förra inlägg att jag tog mitt sista glas ett visst datum, glöm det. Glaset togs den 19 febr 1990, och den sista cigaretten togs den 20 jan 1991. Rätt skall vara rätt. Såg ikväll ett inslag med författaren P O Enquist i TV,  mindes då min första nationsfest på Norrlands Nation i Uppsala, hösten 1965. Jag besökte då ett s k landskap på Norrlands och vid den efterföljande sexan drack jag snaps - några stycken så vitt jag minns -  bl a tillsammans med PO. Ikväll nämnde PO - liksom han gjorde i sin senaste bok - Ett annat liv - att han utvecklade en svår alkoholism, men att han nu är helt nykter sedan många år, sedan den 20 jan 1990, dvs han har varit nykter en månad länge än jag. Sånt får man väl stå ut med..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar