onsdag 5 september 2012

Länkar till Ulf Jonassons bloggar


Efter 20 år inom forskningens värld och 50 år inom journalistikens, har nu mina verksamheter koncentrerats till tre projekt:
·        Att stoppa den smärtstillande produkten dextropropoxifen (DXP) över hela världen.
·        Att fortsätta arbeta för Heléne Fossmos död skall betraktas som mord, och att mördaren är henne f d man Helge Fossmo.
·        Att visa att vårt lands neutralitetspolitik ”var körd ” redan 1952 och att Tage Erlanders besök hos President Truman 14 april 1952 sannolikt kan kopplas till DC 3:ans nedskjutning.
Hur går det med mina tre projekt? Kolla och ni får se vad ni tycker:
------------------------------------------------------------------
Darvon, Distalgesic and Co-Proxamol are the worst drugs ever:
Ett av sätten att sprida våra kunskaper har varit via YouTube men också via Twitter
Den 19 nov 2010 stoppades substansen dextropropoxifen i USA - det ämne som vi forskat på sedan 1994 och som båda våra doktorsavhandlingar handlar om. Såväl Sverige, England och senare hela EU hade stoppat medlet tidigare.
------------------------------------------------------------------
 Var Heléne Fossmos död den 18 dec 1999 Knutbys första mord?
Det var också jag som låg bakom att Veckans Brott tog upp fallet Helene Fossmo, (Veckans Brott, ABC och Rapport)
Sökord Ulf Jonasson Helge Fossmo  ABC
 Mitt material om Heléne död har publicerats på ett antal olika bloggar och liknande. Dessa har till dags dato besökts med än 60 000 gånger, bl a;
Till minnet av Heléne Fossmo – Facebook:
------------------------------------------------------------------
Tage Erlander möter President Truman den 14 april 1952
Två sidor i Aftonbladet 21 juli 2007 + DC 3:an och jag http://on.fb.me/jlpJkm
Jag är en av de mycket få i vårt land som varit inne i den nesdkjutna och sedemera upptagna DC 3: an. - se bild - dock utanför planet här)

”PM:n var hemliga i 50 år” http://on.fb.me/jPvppQ
( viktiga data som jag fått från President Trumans bibliotek i USA)
------------------------------------------------------------------



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar