onsdag 9 september 2015

På en skala från +1 till +5 får Telia -3 för hur dom handlagt mitt ärende. Bra jobbat Telia


En och annan av mina FB-vänner, men ännu fler av mina Twitterföljare och blogg-läsare, torde har märkt att jag varit tämligen frustrerad och irriterad under några dagar. Anledningen är att jag har bemötts av det mest stelbenta agerande jag tror att jag varit utsatt för – någonsin. Man tror inte att sådant är ens möjligt.

Jag har använt flera timmar med Telia, telefonledes (suttit i flera telefonköer – totalt några timmar) kontakt via Direkt Message på Twitter, via Twitter och genom en viss länk där mitt ärende behandlas. Jag har haft kontakt med sju-åtta personer på skilda nivåer – och totalt har dom använt en del arbetstid. En del fick jag veta namnet på, Mikael, Ellinor, KL, NJ och FA – plus några anonyma telefonröster.

Vad är det då frågan gäller.

Jag har kontaktat Telia för att få ett nytt lösenord till Mina Sidor på Telia. Thats all. Anledningen till detta är att min dator pajade för några veckor sedan när jag skulle ladda upp Windows 10, det slarvet har jag tagit på mig. Problemet är att när Telia sänder detta lösenord sänder dom till MIN förra adress – som vi flyttade ifrån för två år sedan. För att informera mig sänder dom till mitt sedan flera år avslutade hot-mail konto.

Genom sitt felagerande ställde Telia till att jag fick kontakt med Kronofogden, vilket jag aldrig haft på mina hittills 73 år. Då bad en person faktiskt lite grann om ursäkt.

Telia säger att jag skall ändra min hot-mailadress, men det måste göras på Mina Sidor på Telia och det är dit jag vill ha mitt nya lösenord. Snacka om Moment 22.

Alldeles nyss – efter att ha varit i klagobranschen i 10 – 12 dagar - fick jag ett svar från en person som säger att dom sänt till mig mitt nya lösenord, jag får det med posten NÄSTA VECKA.

På min fråga till vilken adress dom sänt detta NYA brev – till min gamla adress eller till min nuvarande adress - har jag inte fått något svar. Sannolikt kommer svara att bli – om jag ens får något svar – lösenordet har sänts till din mantalsskrivningsadress – om det är den gamla eller min nuvarande. Telia och jag har alltså olika uppgifter om var jag, hustrun och Vovven bor på.


Vem litar Du på?, Telia eller mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar