söndag 9 april 2017

Min fotbollslojalitet förändrades på mindre än en sekund. Nu är det ÖFK som gäller – våra Jämtländska hjältar.



ÖFK vann med 1-0 mot Norrköping idag. Utomordentligt trevligt.
Jag har i mer än 60 år haft min totala lojalitet vad gäller fotboll hos Norrköping. Denna lojalitet byttes på mindre än en sekunds tvekan när ÖFK – och Per och Lasse - kallade till fotbollsmatcher i storstaden med vår hemstad stolthet ÖFK.
Vi har sett våra kämpar spela mot både Djurgården och AIK – dessvärre har vi inte vunnit – än, men det kommer, det kommer det också
Ett av mina barnbarn Oscar – har ingen förståelse för mig, då han är uppvuxen med Sirus från Uppsala. Han man bott så länge i Uppsala – för mig bortåt 40 år - så är det Sirius man skall hålla på och inget annat lag, anser Oscar.
Jag har förklarat för honom att Sirius intar en god tredjeplats i mig, och Norrköping är lag nr två och kämparna från ÖSTERSUND nummer ett.
Min dotter håller på helt andra lag, nämligen Bälinge, Bälinge och Bälinge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar